وزرات دادگستری آمریکا علیه متهمان پرونده "بلک واتر" کیفرخواست صادر می‌کند
نوشته شده توسط : فرهادی
وزرات دادگستری آمریکا علیه متهمان پرونده "بلک واتر" کیفرخواست صادر می‌کند

خبرگزاری فارس: وزارت دادگستری آمریکا در صدد صدور کیفرخواست مجدد علیه 4 مامور شرکت امنیتی بلک واتر است که به تیراندازی در بغداد و کشتن 17 غیرنظامی متهم بودند اما رد اتهام شده‌اند.

خبرگزاری فارس: وزرات دادگستری آمریکا علیه متهمان پرونده "بلک واتر" کیفرخواست صادر می‌کند

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، وزارت دادگستری آمریکا در نظر دارد تا کیفرخواست جدید ی را علیه چهار تن از ماموران شرکت امنیتی بلک واتر که در تیراندازی سال 2007 میلادی عراق و کشته شدن 17 عراقی دست داشتند،‌ مطرح کند.

بر اساس این خبر، "ریکاردو اوربینا" قاضی بخش آمریکا پرونده رسیدگی به اتهام این ماموران بلک واتر را در سال 2009 میلادی رد کرد اما یک دادگاه تجدیدنظر اتهامات مطرح شده علیه شرکت امنیتی بلک واتر را دوباره سال گذشته میلادی (2011) احیا کرد.

این دادگاه تجدیدنظر به محاکمه مجدد 4 نیروی امنیتی شرکت "بلک واتر" حکم داد و اعلام کرد که قاضی دادگاه اولیه (اوربینا) در پرونده این 4 نفر دچار برخی اشتباهات شده است و باید در حکم صادره تجدیدنظر شود؛ این در حالیست که اوربینا در دسامبر 2009 میلادی حاضر به شنیدن دادخواست ارائه شده علیه کارمندان سابق شرکت بلک‌واتر نشد و آنها را تبرئه کرد تا مورد دیگری بر رسوایی‌های بلک واتر و حاشیه‌های آن افزوده شود و وجود بازی‌های سیاسی در دستگاه قضایی آمریکا را به اثبات رساند.

قاضی بخش آمریکا که از همان سال 2009 میلادی و رد پرونده رسیدگی به اتهامات گاردهای بلک واتر در عراق بازنشسته شده است، اعلام کرد که استدلال دادستان‌های آمریکا از طرح دوباره این پرونده بر پایه اظهارات سوگندی است که گاردهای بلک واتر در ازای وعده گرفتن مصونیت بیان کرده‌اند.

یک وکیل دادگستری آمریکا امروز چهارشنبه به قاضی "رویس لمبرث" گفت که تیم ویژه‌ای تشکیل شده است تا اطمینان حاصل کند که دادستان‌هایی که در حال کار روی طرح کیفرخواست جدید علیه شرکت بلک واتر هستند، به اظهارات مصونیت ماموران این شرکت دسترسی ندارند.

دادستان‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که درصددند تا بعد از جمع آوری شواهد و مدارک بیشتر پیرامون پرونده بلک واتر در عراق، یک کیفرخواست جایگزین را ارائه دهند.

عناصر امنیتی شرکت "بلک واتر" در سال 2007 میلادی به تیراندازی و قتل 17 غیرنظامی عراقی در میدان "النسور" در بغداد متهم شدند؛ این شرکت یکی از بزرگترین پیمانکاران امنیتی دولت آمریکا در عراق بود که با قرار دادهای میلیارد دلاری با واشنگتن و در اختیار داشتن بیش از هزار کارمند، از دیپلمات‌های آمریکایی در عراق حفاظت می‌کرد.

اقدام دادگاه فدرال آمریکا در رد اتهامات طرح شده علیه نیروهای امنیتی بلک واتر خشم دولت و ملت عراق را برانگیخت.

شرکت بلک واتر که از نارضایتی های عمومی آگاه است، چندین سال است که با تغییر نام خود به "XE" در عراق فعالیت می‌کند.





:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: